5 tipů jak začít běhat

Pohyb je důležitou součástí zdravého životního stylu. Vyhýbat bychom se mu neměli ani při onemocnění cukrovkou. Naopak. Je důležité zařadit do svého režimu každodenní pohyb. Běh je ideální sport. Pokud překonáte prvotní obtíže, zcela určitě mu propadnete. Podívejte se na tipy, jak začít běhat, se kterými to určitě zvládnete.

Běhat je zdravé?

O běhu jako takovém koluje řada mýtů – jeden z nich říká, že si ničíme klouby. To ale není tak docela pravda, pokud použijeme kvalitní obuv a nebudeme se zbytečně přepínat. Běh a chůze patří k nejpřirozenějším pohybům. A nikdo neříká, že musíte běhat maratony nebo lámat rychlostní rekordy.

Jestliže trpíte zdravotními potížemi, poraďte se o sportování s lékařem. Obecně platí, že diabetici by měli diety i sportovní aktivity vždy konzultovat.

Sto kroků jdi, sto kroků běž

Pamatujete si na Obecnou školu a tzv. indiánský běh? Ten je ideální pro vaše začátky. Chvilka chůze, která je svižná a přejde v běh, jenž opět změníte v chůzi. Takto trénujte několik dní nebo týdnů, dokud si nezlepšíte kondici. Dobu běhu neustále prodlužujte, až vydržíte běžet v kuse nepřetržitě.

Běhejte pomalu

Nehrajte na rychlost. Běhání je především o vytrvalosti. Klidně a decentně klusejte krajinou, abyste vystačili s dechem a nepřepínali netrénované nohy. Postupně se bude vaše kondice zlepšovat a vy můžete zrychlovat.

Při běhu správně dýchejte

Nádech by měl být o něco málo kratší než výdech. Dýchejte pravidelně a dostatečně. Pokud máte pocit, že s dechem nevystačíte, přejděte v chůzi. Nemělo by vás nikdy píchat v boku, v takovém případě se zastavte a vydýchejte.

Nezapomínejte na protažení

Před každým běháním i po něm se zastavte a protáhněte se. Potřebujete protáhnout nejen svalstvo na nohách, ale také záda i ruce. Strečink je užitečný a bez něho to nejde.

Shrnutí: Jak začít běhat?

  • Pořiďte si kvalitní obuv i oblečení (termoprádlo skvěle saje pot a udržuje vhodnou teplotu těla).
  • Začněte nejprve svižnou chůzi. Praktikujte indiánský běh – chvilku jdete, chvilku běžíte.
  • Nepřepínejte se a buďte na sebe hodní – žádný trénovaný z nebe nespadl, dejte svému tělu čas, aby si na sportovní aktivitu zvyklo.
  • Nezapomínejte na strečink před během i po něm.
  • Neběhejte jako o závod, vsaďte na vytrvalostní běh.

Štítky: , , ,

0 Komentářů

  1. no ja mam cukrovku od 6let a mam insulinovou pumpu a je lepsi nez injekce.

Přidejte svůj komentář

Předem děkujeme za váš komentář